Niezależny deweloper Plastic Piranha przygotowuje eSportowego FPSa pod nazwą Rekoil. Gra ma być wydana przez studio 505 Games. Na swoim oficjalnym fanpage’u na Facebooku, twórcy przedstawiają grę w taki sposób: ‚A modern, multiplayer FPS for PC developed by core gamers, for core gamers, with full eSports and game modification support.’. Brzmi interesująco, prawda?

rekoil

Gra ma być powrotem do klasycznych FPSów, gdzie gracze mogli bardzo dużo zrobić z grą. Z tego powodu od samego początku wszyscy będą mieli dostęp do mod tools. Plastic Piranha ma nadzieję, że gracze będą dostosowywać grę do swoich potrzeb, a oni mają zamiar to jak najbardziej wspierać. Najciekawsze mody przygotowane przez społeczność PC mają być dostępne na XBOX360 jako DLC.

[youtube id=”fpwQvtSAodY” width=”600″ height=”350″]

Twórcy nastawiają się przede wszystkim na umiejętności graczy i eliminują elementy, które od nich tego nie wymagają. Z tego powodu nie znajdziemy w grze killstreaków czy pojazdów, które znane są m.in. z Call of Duty czy Battlefielda.

rekoil-pc-screenshots-121

Ważną rzeczą jest również tryb obserwatora, który ma być dostosowany do komentowania meczy i tworzenia powtórek spotkań (coś jak HLTV). W grze będzie dostępny również pełny LAN support. Będzie możliwość grania po sieci lokalnej bez konieczności dostępu do internetu.

[youtube id=”YBCsGiVm-UQ” width=”600″ height=”350″]

Ponadto od premiery gry będą dostępne serwery dedykowane, a pliki serwerowe mają być udostępnione dla wszystkich. Jest to niewątpliwie świetna wiadomość.

Wiadomo również, że w grze ma być dostępnych ponad 40 broni, które będą przypisane do 5 klas: Assault, Sniper, Recon, Heavygunner i Shotgunner (te 5 klas już brzmi znajomo). Poniżej lista broni dostępnych w Rekoil:

  • Assault: AK47, M16, Famas, XM8, QBZ 95, Steyr AUG
  • Sniper Rifles: M110 SASS, M95, M24, Dragunov, AWSM
  • Sub Machine Guns: UMP, AK74u, P90, MP5, MP7, CPW
  • Light Machine Guns: SAW M249, M60, PKM, MINIMI, MG 36
  • Shotguns: Striker, Spas 12, Sawed Off, Saiga 12, M4
  • Pistolety: Colt, Beretta M4, Remington 51

rekoil-Ak47

Łatwo się w sumie domyślić, które bronie będą dostępne w danej klasie. Podział znany graczom Call of Duty 4 bardzo dobrze. W dniu wydania gry ma być dostępnych 10 map. Twórcy pracują również na trybami gry, których też ma być 10. Na chwilę obecną udało mi się zidentyfikować cztery: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the flag i Dominacja. Można być przekonanym, że pojawi się również coś w stylu Search & Destroy.

Rekoil-Afghan

Gra wyglądałą tak jak na załączonych filmikach. Wszystkie materiały wideo powstały jeszcze w 2012 roku. Gameplay’e, które są dostępne na Youtube pochodzą z wersji beta, która była dostępna pod koniec 2012 i chyba jeszcze na początku 2013. Na oficjalnym forum gry można znaleźć informacje, że praca na grą cały czas jest bardzo intensywna, więc od tamtego czasu z pewnością wprowadzono sporo zmian. Dodatkowo twórcy pracują jeszcze nad udogodnieniami znanymi dla grania w grupach, tj. tworzenie grup i wyszukiwanie meczów (coś jak matchmaking w CS:GO), dołączanie do gry za znajomymi itd.

[youtube id=”CLZdj1ATXRM” width=”600″ height=”350″]

Rekoil zapowiada się jako bardzo ciekawa, eSportowa gra. Nie znana jest niestety data jej premiery, ani cena. Nad grą pracuje grupa zaledwie 7 osób, co w porównaniu do większych tytułów jest dość skromną liczbą. Musimy uzbroić się w cierpliwość.

Podsumowanie wiadomości o Rekoil:

  • 10 map w dniu premier
  • Ponad 40 broni
  • 10 trybów gry
  • 5 klas
  • Duże możliwości edycji ustawień serwerów i gry
  • Serwery dedykowanie i ogólnodostępne pliki serwerowe
  • Pełne wsparcie i promocja dla modmakerów od Plastic Piranha
  • Pełne wsparcie i promocja dla eSportu od twórców gry